FOBI

2011-09-05 18:09:33 zaNDra
» Kommentarer(7) «


Ja har världens värsta FOBI för spindlar, klarar inte ens av att titta på dom.. är dom på mig så springer ja snabbare än snabbast och tjuter som ett litet barn, Ja bokstavligen klarar inte av dom.. varken mini eller störst!!

Vi verkar ha flyttat till ett väldigt friskt hus för här kryller de av spindlar och av modell STÖRST!! =(

Har redan haft två mardömssenarium..
Den första va för någon vecka sen då ja precis hade gått ur duschen, virar in mig i en handduk och hör hur elsken tar ett djupt, högt och långt andetag.. ja fattar med en gång att han har sett något äckligt.. när ja sen ser att hans blick är fäst på mig så fattar ja att de äckliga är på mig.. ja kastar handduken, springer iväg och flaxar.. De visade sig att de satt en gigantisk spindel på min rygg=( buäääähhh.. lipade ett bra tag efter den situationen!!

Andra mardömen va nu i helgen..

vi ligger och sover, de är mitt i natten.. ja ser en spindel också här av större modell kommer "nerhissad" från taket i min ögonhöjd, precis rakt framför mig!! Ja skriker till så högt att elsken vaknar, flyger på honom och ber han döda den.. springer sen bort och tänder lampan eftersom han inte hittar spindel.. den är fortfarnmda borta, så elsken får ruska alla kuddar och täcken men också där utan resultat.. Han säger att ja sov och drömde en mardöm och menar att ja absolut inte kan ha sett en spindel då de va kolsvart i vårt sovrum men ja vet att ja inte sov och att ja inte drömde.. de va faktiskt en spindel där=( Halvlipa mig till söms i hopp om att inte se någon mer spindel!! =(

Så igår när ja kom hem till min mamma & pappa så hade dom köpt en liten present till mig.. Nämligen en grejj man sätter i kontakten som utgör ett ljud som inte spindlar tycker om, vilket gör att dom håller sig borta från mig.. haha.. TACK för att ni förstår min värsta FOBI!! Nu hoppas ja bara att den funkar för isåfall så ska ja nog köpa mig en till.. så att ja verkligen är på den säkra sidan!!


Har du någon FOBI?

Kommentarer
Postat av: Lotten

Ja då ska du inte campa på där vi var på Öland! Fy fasen säger jag bara!

Jag gillar inte heller spindlar men det har blivit bättre med åren. Nu blir jag mest förbannad när jag ser en men tänker att dom kan faktiskt inte göra mig nånting! :-)

2011-09-05 @ 21:13:36
URL: http://Jolozi.blogspot.com
Postat av: Lotten

Ja då ska du inte campa på där vi var på Öland! Fy fasen säger jag bara!

Jag gillar inte heller spindlar men det har blivit bättre med åren. Nu blir jag mest förbannad när jag ser en men tänker att dom kan faktiskt inte göra mig nånting! :-)

2011-09-05 @ 21:14:13
URL: http://Jolozi.blogspot.com
Postat av: Lotten

Ja då ska du inte campa på där vi var på Öland! Fy fasen säger jag bara!

Jag gillar inte heller spindlar men det har blivit bättre med åren. Nu blir jag mest förbannad när jag ser en men tänker att dom kan faktiskt inte göra mig nånting! :-)

2011-09-05 @ 21:15:04
URL: http://jolozi.blogspot.com
Postat av: Lotten

Jösses sorry, blev visst nått fel när jag kommentera!

2011-09-05 @ 21:16:20
URL: http://jolozi.blogspot.com
Postat av: Sandra

Usch då =(

Inte för att jag har fobi för spindlar men kan tänka mig din känsla.

Själv hatar jag möss/råttor och så lite katter då, men just möss ryser jag så fort jag ser eller hör talas om...

Kanske lite därför jag inte gillar katter för att dom äter/leker med dom små odjuren !!



Hoppas den där grejen funkar, gött isf !!

2011-09-05 @ 22:15:21
URL: http://mittnuochjag.blogspot.com
Postat av: Sandra

Å tack ;)

2011-09-06 @ 08:28:39
URL: http://mittnuochjag.blogspot.com
Postat av: Maria

Ja fy fasen, är likadan när det kommer till spindlar! Äckliga kryp, jag HATAR dom! :-O

2011-09-07 @ 10:23:17
URL: http://malijamaloo.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback