Äntligen går de åt rätt håll..

2010-08-30 10:57:10 zaNDra
» Kommentarer(5) «


Eallafall så rätt de kan bli för stunden!!
I Onsdags förra veckan gick ja hem från jobbet, tandvärken blev bara värre och värre och ja klarade helt enkelt inte av att vara kvar på jobbet.. På torsdagen hade ja fått en AKUT tid hos tandläkaren för att fixa mina tand.. Tänkte som vanligt att skiten skulle försvinna direkt efter.. Och att själva behandlingen förmodligen bara skulle ta 30-40 min.. Men hee.. Låg där inne i 2½ timma.. De va den värsta tandläkarvisiten ja gjort!! Visst ja är inget fan av tandläkaren sen tidigare men ja klarar ändå av att gå dit.. Men efter detta besöket så vet ja inte om ja kommer våga gå dit något mer=/ Hon ja hade va förmodligen nybörjare, eftersom de tog den tid de tog plus att hon gick och frågade massa andra tandläkare hela tiden om hon gjort rätt.. Och att de tog 2½ timma utan något reultat!! Jo Resultat blev de.. Men inte de rätta.. Ja skickades hem med ännu värre tandvärk, extrem svullnad över hela vänstra ansikte plus en slant fattigare.. I hopp om att svullnaden och värken skulle gått ner tills dagen där på.. Men de hade den inte.. värken och svullnaden blev värre.. Plus att magen gjorde uppror hela natten/dagen av alla värktabletter som ja knökat i mig mot smärtan!! MÅDDE SÅÅÅ J...LA DÅLIGT!! Ringde tillbaka till tandläkaren och fick ANTIBIOTIKA utskrivet.. Här hände åter en miss.. Ringde vid halv åtta på fredag morgon men "min tandläkare" va upptagen så hon kunde inte skriva mitt recept förenst kl 10... Visst tänkte ja, har ja stått ut tills nu kan ja väl stå ut 2 ½ timma till.. Skyndade till apoteket till kl 10.. Men då visade de sig att ja inte fått något recept.. Hon på apoteket såg hur svullen och ont ja hade de så hon ringde upp "min tandläkare" Och fick till svars att hon visst hade glömt av att skicka mitt recept.. TACK för att du verkar bry dig, eller inte!! Men stort TACK till dig på Apoteket som va så gullig mot mig!!

Först igår, tre dagar med antibiotika så började svullnaden och tandvärken ge med sig.. Och idag ser ja hyffsad okej ut i ansiktet.. Blir till att va hemma idag från jobbet och kurera mig.. Tänka på hur ja vill göra med min tand som fortfarande inte är fixad.. bara dämpad med Antibiotika!!
Rotfyllning eller en tand mindre i käften.. Just nu vill ja bara att allt ska vara över.. Och hoppas på att detta va första och SISTA gången ja fick en inflamation i en tand!! Värsta veckan på läänge!!

Tur att ja har så underbara människor runt omkring mig som tagit hand om mig..
Finaste ÄLSKLINGEN kom hem med ett paket innehållande 2st DKNY parfymer + bodywash!! =) TACK♥
ÄLSKAR DIG!! 

Mamma & Pappa med Finaste ROSORNA och skvallertidning.. Super TACK♥

Plus alla fina vänners tankar!! Ni är underbara♥


Kommentarer
Postat av: Mia

Usch, stackre! Hoppas det löser sig till det bästa med din tand. Bootsen va helt ok för sitt pris! Kraam

2010-08-30 @ 12:29:44
Postat av: Sanna

Åh, vad jobbigt det låter! Och fasen, jag har ju också haft tandvärk länge nu, men jag tror inte jag vågar ta mig dit heller - efter din skräckvecka!

2010-08-30 @ 15:14:09
URL: http://sannamalm.blogg.se/
Postat av: Josefin.

Stakkare- hoppas att det kan gå åt rätt håll nu;-) Vilken söt pojkvän, som kom med present. Det gillas.

2010-08-30 @ 15:16:48
URL: http://meandmykiddos.blogg.se/
Postat av: carro

Men stackare. Krya på dej sötis! Kram

2010-08-30 @ 20:35:56
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: S

Stackare..! Hur mycket ska man behöva utstå.. :-( kramar

2010-08-31 @ 12:26:06
URL: http://kedner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback